Saturday, April 28, 2012

3.0

budak kecik pown tahu hari nie xleh pakai baju kuning...kalau x kene tangkap. ade pulak yang pakai sebab sokong. tapi kite nie betul2 tahu ke sape betul sape salah?kita yakin kalau kita sokong pihak A atau kita undi pihak A, maka itulah yang akan menjamin mase depan generasi kite nanti?
macam mane kalau kita sokong pihak Z pulak?boleh maju ke negara kita?tiada tektik kotor?

masalahnye dah kata politik, mestilah semua main tektik kotor. xsemua orang tahu kebenaran dan xsemua orang setuju dengan pilihan kita.walaupon dah layak mengundi tapi kenapa ada yang xnak mengundi? bukan sebab malas nak pergi pangkah kertas...tapi sebab takot dengan pilihan sendiri. kita xboleh setuju dengan sebelah pihak je. zaman dah maju. fikiran kita pown dah lain. xmacam dahulu yg kita dgar orang cakap dan kita ikot majoriti. kenapa selama kita hidup, kita dengar sebelah pihak je?sebelah pihak lagi macam mane?sebab semua xnak dengar so sebab tue lah banyak demonstrasi kan....

kesimpulannya, kita kenalah pilih pemimpin yang betul2 boleh handle negara kita nie. xkan kita nak jadi mcam negara2 lain. yang selalu rusuhan je.dulu aku hanya perlu fikir macam mane nak tukar baju barbie doll aku je...tapi budak2 sekarang dah taw nak pilih pihak A atau Z. hebatnye korang!!!


Reactions:

0 kaki bodek: